بهترين روش يادگيري زبان از طريق شنيدن

تا مي توانيد متن هاي موضوعات 7 گانه زبان انگليسي كه در همه آزمون ها وجود دارند را با صداي بلند براي خود بخوانيد. (ترجيحا با زيرنويس يا با داشتن متن اصلي). خيلي راحت اين سايت را در مرورگر خود ذخيره كنيد. روزانه 1-3 متن از آن را با صداي بلند براي خود بخوانيد. ماه اول به صورت كاملا شمرده و از ماه دوم به بعد سرعت خواندن را افزايش دهيد. اين متون در همه آزمون هاي زبان مطرح مي شوند و وقتي آنها را با صداي بلند خوانده باشيد به راحتي هم متوجه مي شويد! اگرتلفظ كلمه اي را بلد نيستيد از گوگل ترنسليت استفاده كنيد.

منابعي كه در ادامه همين مطلب آمده اند را دانلود كنيد (اگر قصد كار در آمريكا يا شركت در آزمون تافل را داريد از منابع با لهجه آمريكايي استفاده كنيد در غير اين صورت لهجه بريتيش يا همان بريتانيايي)، روي گوشي/سيستم خود نصب كنيد. در هر موقعيتي به آنها گوش دهيد. سعي كنيد در ابتدا همزمان با گوش دادن به متون هم نگاه كنيد و بار دوم به بعد چيزهايي كه مي شنويد را حدس بزنيد.

حتما حتما هر متن را دو بار بخوانيد/گوش دهيد. يك بار امروز و يك بار هم دقيقا 7 روز بعد. اين روش نتيجه تحقيقات گسترده دانشگاه آكسفورد است و به راحتي در عرض 2 ماه مهارت شنيداري شما را مانند يك بومي زبان تقويت مي كند. از اين بابت مطمئن باشيد!

اگر واقعا مبتدي و تقريبا صفر هستيد ابتدا از اين متون/فايل ها شروع كنيد. آنها را دانلود نماييد و روزانه از 1 تا 5 مكالمه آن را گوش كنيد. سپس به روش گفته شده در بالا ادامه دهيد.

اگر شنيداري زبان انگليسي را براي آزمون نمي خواهيد و فقط مي خواهيد جملات فيلم ها و … را متوجه شويد، اين فيلم ها و اين كارتون ها را دانلود كنيد و به روش گفته شده در بالا (همراه با زيرنويس انگليسي و بار دوم بدون زيرنويس) تماشا كنيد. بعد از يك ماه زير و رو مي شويد!

ادامه مطلب...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.