بهترين روشهاي تدريس زبان انگليسي

۱-ساده بگيريد

اين يكي از مهمترين مراحل آموزش زبان انگليسي به مبتديان است. بسياري از معلمان بيش از حد از زبان انگليسي براي بيان دستورالعمل ها، تمجيد و ساير بازخوردها استفاده مي كنند. به عنوان مثال، گفتن: “You guys, now we’re going to look at a new structure today so let’s get those textbooks out” در يك كلاس مبتدي باعث مي شود زبان آموزان احساس كنند شما از كره مريخ آمده ايد.
بهتر است چيزي شبيه به اين را امتحان كنيد: “؟Take out your textbooks. Okay” و اگر در كشوري كه شما در آن آموزش مي دهيد از نظر فرهنگي مناسب است، مي توانيد علامت OK را نشان دهيد. حركات بسيار مهم هستند و به مبتديان كمك مي كنند درك بهتري از حرف هاي شما داشته باشند. اگر در حال آموزش زبان انگليسي به مبتديان صفر هستيد، اين نكته زندگي شما را نجات خواهد داد.
۲- مطمئن شويد حرف هاي شما را درك مي كنند

يكي از اشتباهات معمان تازه كار كه به آموزش زبان انگليسي مي پردازند اين است كه، فرض مي كنند زبان آموزان درس يا دستورالعمل هاي كلاس را درك مي كنند. در اولين جلسه كار با مبتديان، بزرگسالان يا كوكان، ممكن است زبان آموزان به شيوه آموزش غربي كه در آن دانش آموزان در صورتي كه سوالي داشته باشند دست خود را بالا مي برند، عادت نداشته باشند.
آنها ممكن است از اينكه در مقابل كلاس سوالي بپرسند خجالت بكشند و ترجيح دهند سكوت كنند. براي تدريس زبان انگليسي به مبتديان، بايد بتوانيد زبان بدن زبان آموزان آنها را بخوانيد و وقتي از آنها مي پرسيد متوجه شديد يا نه؟ از روي رفتارشان جواب واقعي را پيدا كنيد.
۳- براي تمرين به آنها زمان لازم را بدهيد

در كلاس هاي مبتدي ESL، شما نمي توانيد انتظار داشته باشيد كه زبان آموزان فوراً مطالب را ياد بگيرند. شما بايد مثال هاي زيادي ارائه دهيد، و مطمئن شويد كه درس را درك كرده اند سپس وقت كافي براي تمرين آنچه به آنها آموخته ايد، را در اختيارشان قرار دهيد.
براي آموزش زبان انگليسي به مبتديان، اين به معناي مجبور كردن زبان آموزان به چندين بار گوش كردن و تكرار كردن ساختارها و انجام تمرين به صورت جداگانه يا با ساير زبان آموزان است. حتماً به آنها بگوييد طبيعي است كه در طول تمرين اشتباه كنند، و لازم نيست خود را تحت فشار قرار دهند.

ادامه مطلب...

v       

متدهای آموزش زبان انگلیسی به شدت متنوع بوده و با توجه به نیازهای هر فرد ممکن است تغییر کند. یکی از متد های محبوب آموزش زبان انگلیسی، متد ترکیبی یا مختلط است که از ترکیب مکالمه، گرامر، خواندن و نوشتن بهره می‌برد. این متد سعی دارد همه مهارت‌های زبانی را به صورت همزمان تقویت کند تا زبان آموزان بتوانند زبان را به صورت جامع به دست آورند. این متد با استفاده از مواد آموزشی متنوع از جمله کتاب‌ها، فیلم‌ها، ویدئوهای آموزشی و نرم‌افزارهای آموزشی، تمرینات متنوع ارائه می‌دهد.

 

متد دیگری که در آموزش زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می‌گیرد، متد انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) است. این متد بر اساس نیازهای زبان‌آموزانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد می‌گیرند، تدوین شده است. در این متد، تمرکز بر موضوعات عملی و مکالمات روزمره قرار دارد تا زبان آموزان بتوانند به راحتی در مواقع واقعی از زبان انگلیسی استفاده کنند. همچنین، تمرینات گرامری و لغت‌آموزی نیز در این متد وجود دارد اما با تأکید بیشتر بر کاربردهای عملی و روزمره.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.